بازاریابی

مفاهیم بازاریابی و ابعاد گوناگون آن

بازاریابی

مفاهیم بازاریابی و ابعاد گوناگون آن

واردات

واردات


واردات (به انگلیسی: Import) به کالاهایی که در کشور یا کشورهایی ساخته و یا فراهم شده و از راه تجاری به یک کشور دیگر وارد گردد، واردات گفته می‌شود. ...  معمولاً چون تهیهٔ پاره‌ای کالا برای برخی کشورها امکان‌پذیر نبوده و یا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی‌باشد، لذا آنان با استفاده از کالاهای وارداتی نیازمندی‌های خود را تامین می‌کنند. شرایط جوی و وضع آب و هوا از جمله عوامل تعیین کننده ضرورت و میزان واردات است. مثلاً چون رشد و نمو گیاهان و میوه‌های گرمسیری یا استوائی برای کشورهای مناطق معتدله و یا سردسیر امکان‌پذیر نیست، بنابراین با وارد کردن این گونه میوه‌ها، نیازمندی ساکنان این کشورها را تامین می‌کنند. مسئله تخصص، کارگر و قابلیت زمین نیز از جمله عوامل مؤثر در میزان واردات است. غالب کشورها در برابر واردات، کالاهایی را که در داخل تهیه می‌کنند به کشورهای دیگر نیز صادر می‌نمایند، و سعی می‌کنند تا میان واردات و صادرات حداقل، تعادل مناسبی برقرار باشد و کوشش می‌کنند صادراتشان بر وارداتشان فزونی گیرد. به طور کلی اقتصاد سالم و معقول آن است که صادرات بر واردات فزونی داشته باشد. در مورد کالاهای استراتژیک مانند نفت، گاز، تعیین میزان واردات یا صادرات بر اساس اصول و اتفاق‌های سیاسی انجام می‌شود.



آمار کشورهای دارای بیشترین واردات در جهان

رتبه کشور حجم واردات به دلار تاریخ آمارگیری
۱  ایالات متحده آمریکا $ ۲٬۳۱۴٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ 2011 est.
۲  چین $ ۱٬۷۴۳٬۴۶۸٬۰۰۰٬۰۰۰ 2011 est.
۳  آلمان $ ۱٬۳۳۹٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ 2011 est.
۴  ژاپن $ ۷۹۴٬۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ 2011 est.
۵  فرانسه $ ۶۸۴٬۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ 2011 est.
۶  بریتانیا $ ۶۵۴٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ 2011 est.
۷  ایتالیا $ ۵۴۱٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ 2011 est.
۸  کره جنوبی $ ۵۲۵٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ 2011 est.
۹  هلند $ ۵۱۴٬۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ 2011 est.
۱۰  هنگ کنگ $ ۴۹۳٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ 2011 est.

ده کالایی که بیشترین واردات به کشور ایران را دارند

ده کالایی که بیشترین واردات به ایران را در «شش‌ماهه نخست سال ۱۳۹۳» داشته‌اند و ارزش دلاری و رتبه وارداتی آن‌ها با مدت مشابه سال پیش‌ازاین (شش‌ماهه نخست سال نود و دو) مقایسه شده است، عبارتند از: ۱-گندم، ۲-وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون‌سوز تناوبی جرقه‌ای با حجم سیلندر بیشتر از هزار و پانصد سانتی‌متر مکعب اما از سه هزار سانتی‌متر مکعب بیشتر نباشد، ۳-برنج‌های هندی و پاکستانی، ۴-دانه ذرت، ۵-گنجاله سویا، این محصول بازمانده جامدی است که پس از روغن‌کشی از دانه‌های روغنی به‌جا می‌ماند که عمدتاً به‌عنوان خوراک دام مصرف می‌شود، ۶-محصولات آهنی، محصولات از آهن یا فولاد غیر ممزوج تخت و گرم نوردشده به شکل طومار، ۷- دستگاه‌های گیرنده، فرستنده تلفن همراه، ۸-شکر تصفیه‌شده، ۹-ماژول نمایشگر متشکل از صفحه LCD یا LED پلاسما، ۱۰-گوشت یخ‌زده.[۱]

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.