-
تاریخچه مدیریت مالى
دوشنبه 1 تیر 1394 12:26
تاریخچه مدیریت مالى در سال ۱۹۰۰، مدیریت مالى یک رشته علمى شد. از آن زمان تاکنون وظایف و مسئولیتهاى مدیریت مالى همواره دستخوش تغییر بوده است و تردیدى نیست که در آینده نیز شاهد تغییرات بیشترى خواهد بود. تا سال ۱۹۰۰، مدیریت مالى جزئى از اقتصاد کاربردى بود. طى دو دهه ۱۸۹۰ و ۱۹۰۰، چندین شرکت بزرگ آمریکائى درهم ادغام شدند....
-
بازاریابی پارتیزانی
دوشنبه 18 خرداد 1394 12:34
بازاریابی پارتیزانی چیست ؟ بازاریابی پارتیزانی روشی نامنظم و نامتعارف در انجام فعالیتهای تبلیغی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است...... چنین تبلیغاتی گاه به گونهای طرح می شود که مخاطب حتی از وجود آنها بی اطلاع است و شاید بتوان گفت این نوع بازاریابی از انواع بازاریابی پنهان یا بازاریابی مبتنی بر هیاهو است. در واقع...
-
نقدینگی
دوشنبه 18 خرداد 1394 11:46
تعریف نقدینگی چیست؟ به حجم پول در گردش نقدینگی گفته می شود. حجم پول در گردش شامل دو مولفه پایه پولی (Monetary Base) و ضریب فزاینده پولی است. پایه پولی یا همان پول پر قدرت به مجموع اسکناس و مسکوک در گردش به علاوه سپرده بانکها نزد بانک مرکزی گفته می شود ولی این عامل به تنهایی حجم پول در گزدش را تعیین نمی کند و ضریب...
-
معرفی شخصیت های برجسته در مدیریت
پنجشنبه 7 خرداد 1394 11:01
معرفی شخصیت های برجسته در مدیریت ( هنری فایول ) هنری فایول یک مهندس معدن فرانسوی بود که به طور مستقل از جنبش مدیریت علمی امریکایی، یک تئوری عمومی درباره مدیریت بازرگانی ارائه نمود.... قابل توجه ترین اثر وی، کتابی تحت عنوان «مدیریت عمومی و صنعتی» بود که در سال 1925 منتشر گردید. فایول در این کتاب تلاش نمود به طبقه بندی...
-
سوئیفت
پنجشنبه 7 خرداد 1394 10:06
سوئیفت (به انگلیسی : SWIFT ) و به طور کامل: جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی ...... (به انگلیسی : Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication ) یک انجمن تعاونی غیرانتفاعی است که در ماه مه ۱۹۷۳ میلادی توسط ۲۳۹ بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راهاندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روشهای...
-
پُرتفُوی
پنجشنبه 7 خرداد 1394 09:55
سبد سهام یا پُرتفُوی چیست؟ سبد سهام یا پُرتفُوی (به فرانسوی: Portfolio ) ترکیبی مناسب از سهام یا سایر داراییها است، که یک سرمایهگذار آنها را خریداری کرده است...... هدف از تشکیل سبد سهام، تقسیمکردن ریسک سرمایهگذاری بین چند سهم است؛ بدین ترتیب:..... سود یک سهم میتواند ضرر سهام دیگر را جبران کند. یک ضربالمثل معروف...
-
واردات
دوشنبه 4 خرداد 1394 03:15
واردات واردات (به انگلیسی : Import ) به کالاهایی که در کشور یا کشورهایی ساخته و یا فراهم شده و از راه تجاری به یک کشور دیگر وارد گردد، واردات گفته میشود. ... معمولاً چون تهیهٔ پارهای کالا برای برخی کشورها امکانپذیر نبوده و یا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمیباشد، لذا آنان با استفاده از کالاهای وارداتی نیازمندیهای...
-
صادرات
یکشنبه 3 خرداد 1394 12:42
صادرات و تجارت آزاد نظریه برتری نسبی در طول ربع اول قرن ۱۹م در نوشتههای اقتصاددانان کلاسیک حقیقت پیدا کرد........ مادامیکه دیوید ریکاردو بیشترین نظر را با پیشرفت نظریه داشت (در فصل اساسش از اقتصاد سیاسی، ۱۸۱۷،) بامس میلز و رابرت تورین نظرات مشابه را ارائه کردند. نظریه بیان میکند که همه طرفین در یک محیط حرفه نامحدود...
-
اقنصاد
یکشنبه 3 خرداد 1394 11:59
اقتصاد مبانی اقتصاد اسلامی مقدمه قبل از قرن هفدهم ، علم و فلسفه با یگدیگر در قلمرو معارف بشری مورد تحقیق واقع می شدند و مرز مشخصی میان آن دو وجود نداشت ، تا آنکه در دوران رنسانس ، فرهنگ اومانیسم زمینه های شناخت مسائل اجتماعی را از طریق عقل و تجربه به وجود آورد ؛ این روند در خلال قرن هفدهم آنچنان شتاب یافت که باعث شد...
-
تحقیقات بازاریابی
جمعه 1 خرداد 1394 06:05
هدف : آنالیز بازار ، مشتریان ، رقبا، ارایه استراتژی های بازاریابی تولید فروش و تبلیغات، ارتباط با مصرفکنندگان، تولیدکنندگان، خریداران، مدیران بازاریابی و در کل عموم مردم...... تحقیقات بازار , تحقیقات بازاریابی دپارتمان تحقیقات بازاریابی همزمان با آغاز فعالیت پارک بازاریابی ایران فعالیت خود را به صورت رسمی از ابتدای...
-
رهبران بازار
جمعه 1 خرداد 1394 05:43
خط مشی رهبری بازار|افزایش سهم بازار|مزیت رقابتی | خط مشی های رقابتی|تعیین جایگاه دربازار|اصول بازاریابی | خط مشی رهبری بازار|افزایش سهم بازار|سیاستهای بازاریابی|خط تولید محصول| برنامه بازاریابی|سهم بازار| افزایش کارآیی| توسعه محصولات| شرکتهای رهبر|هزینه های تولید | مزیت رقابتی|تعادل عرضه و تقاضای بازار|خط مشی های...
-
استراتژی رقابتی
جمعه 1 خرداد 1394 05:32
استراتژیهای رقابتی ، طبق نظر مایکل پورتر ،در سه زمینه قابل بررسی و تامل است . گاهی شرکتها به دلیل شرایط ویژه ای که دارند میتوانند قیمت تمام شده کمتری از دیگران داشته باشند و به همین دلیل دارای توان رقابتی در زمینه قیمت گذاری اند ، مانند شرکتهایی که با منابع ارزانتر، نیروی انسانی مناسبتر و استفاده از ظرفیت تولیدی بیشتر...
-
تجزیه وتحلیل swot
جمعه 1 خرداد 1394 05:03
تجزیه و تحلیل swot تجزیه و تحلیل swot یک ابزار برای ممیزی کردن سازمان و محیط آن است. تجزیه و تحلیل swot به بازاریابان کمک میکند تا روی مسائل کلیدی تمرکز کنند و آنها را شناسایی کرده به سازمان کمک کنند...... روش تجزیه و تحلیل SWOT روش تجزیه و تحلیل SWOT، ابزار بسیار کاربردی برای درک و تصمیم گیری برای سازمان ها و تجارت...
-
واژه نامه های بازاریابی
جمعه 1 خرداد 1394 04:03
دیکشنری بازاریابی :منبع اصلی این دیکشنری مربوط به انجمن بازاریابی آمریکا ( AmericanMarketing Association ) می باشد. معنی شرح عبارت A. D. Little Business Profile Matrix ماتریس ADL به واژههای business portfolio models و product مراجعه کنید. A.S.E.A.N. انجمن ملل آسیای جنوبشرقی به واژهی Association of South East Asian...
-
مدیریت بازاریابی
شنبه 26 اردیبهشت 1394 14:01
مدیریت بازاریابی تعریف: بر اساس تعریف فیلیپ کاتلر ، مدیریت بازاریابی عبارت است از فرایند برنامهریزی و اجرای پندار توزیع ایده، کالا و خدمات به قصد انجام مبادلاتی که به تامین اهداف انفرادی و سازمانی منجر گردد. ....... مفاهیم بازاریابی و وظایف مدیریت بازار عبارت بازاریابی به چه معنی و مفهومی میباشد؟ اکثر مردم به طور...
-
ابعاد گوناگون مارکتینگ
شنبه 26 اردیبهشت 1394 12:56
فعالیت بازاریابی ابعاد گوناگونی دارد.در یک دسته بندی جنبه های بازاریابی به شرح زیر است................ ژ -بازارگرایی(توجه و تمایل و گرایش به مشتری و بازار) با توجه به نتایج بدست آمده شرکت ها ،نمونه های محصولات خود را به مشتریان ارسال می نمایند. این شرکت ها با ارائه محصولات جدید در بازار به دنبال رفع نیازهای مشتریان...
-
بازار
شنبه 26 اردیبهشت 1394 12:15
تعریف بازار بازار به مجموعهای از خریداران بالقوه و بالفعل یک کالا یا خدمت اطلاق میشود..... تعریف بازار اولین گام در تحلیل بازار به شمار میرود. در بازاریابی کلمه بازار (Market) به مجموعه ای از مصرفکنندگان یا سازمانهایی اطلاق میشود که کالای مورد نظر را نیاز داشته یا با آن علاقه دارند، منابعی برای خرید کالا دارند، و...
-
تعریف بازاریابی جدید
پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 01:39
بازاریابی واژه بازاریابى نباید به معنى قدیمى آن، یعنى صرفاً فروختن، معنى و تعبیر گردد. معناى جدید این واژه همانا تأمین نیازهاى مشترى است. شرکتهاى امروزى با رقابت شدید و فزایندهاى روبهرو هستند و پاداش از آن شرکتى خواهد بود که بتواند به بهترین نحو ممکن، خواستهاى مشترى را درک و بالاترین منفعت را براى مشتریان هدف خود...