بازاریابی

مفاهیم بازاریابی و ابعاد گوناگون آن

بازاریابی

مفاهیم بازاریابی و ابعاد گوناگون آن

بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی پارتیزانی چیست ؟


بازاریابی پارتیزانی روشی نامنظم و نامتعارف در انجام فعالیت‌های تبلیغی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است......  

ادامه مطلب ...

نقدینگی

تعریف نقدینگی چیست؟


به حجم پول در گردش نقدینگی گفته می شود. حجم پول در گردش شامل دو مولفه پایه پولی (Monetary Base) و ضریب فزاینده پولی است. پایه پولی یا همان پول پر قدرت به مجموع اسکناس و مسکوک در گردش به علاوه سپرده بانکها نزد بانک مرکزی گفته می شود ولی این عامل به تنهایی حجم پول در گزدش را تعیین نمی کند و ضریب فزاینده پولی ناشی از فعالیت های بانکهای تجاری و تعاملات اقتصادی مردم نیز به عنوان مولفه مهم نقدینگی عمل می کند به گونه اییکه اگر نرخ ذخیره قانونی بانکها نزد بانک مرکزی برایر (r) باشد حجم پول در گردش برایر نسبت پایه پولی (D) به نرخ ذخیره می باشد. به عبارتی حجم پول در گزدش برابر (D/r) خواهد بود.
واضح است که هر قدر نرخ ذخیره قانونی بانکها نزد بانک مرکزی بیشتر باشد قدرت تولید پول بانکها تضعیف شده و حجم کلی نقدینگی به سمت مقدار پایه پولی میل می کند.
نکته 1: عوامل تاثیر گذار در نقدینگی پنج رکن بانک مرکزی، نظام بانکی، مردم، دولت و بخش خارجی است.
نکته 2: حجم نقدینگی در یک اقتصاد باید متناسب با میزان تولید کالا و خدمات باشد. در غیر این صورت بدون تردید باعث تورم با رکود در تولید خواهد شد.



ادامه مطلب ...

معرفی شخصیت های برجسته در مدیریت

معرفی شخصیت های برجسته در مدیریت ( هنری فایول )


هنری فایول یک مهندس معدن فرانسوی بود که به طور مستقل از جنبش مدیریت علمی امریکایی، یک تئوری عمومی درباره مدیریت بازرگانی ارائه نمود....  

ادامه مطلب ...

سوئیفت

سوئیفت

(به انگلیسی: SWIFT) و به طور کامل: جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی ......
ادامه مطلب ...

پُرتفُوی


سبد سهام یا پُرتفُوی (به فرانسوی: Portfolio) ترکیبی مناسب از سهام‌ یا سایر دارایی‌ها است، که یک سرمایه‌گذار آنها را خریداری کرده است......
ادامه مطلب ...

واردات

واردات


واردات (به انگلیسی: Import) به کالاهایی که در کشور یا کشورهایی ساخته و یا فراهم شده و از راه تجاری به یک کشور دیگر وارد گردد، واردات گفته می‌شود. ...
ادامه مطلب ...

صادرات

صادرات و تجارت آزاد

نظریه برتری نسبی در طول ربع اول قرن ۱۹م در نوشته‌های اقتصاددانان کلاسیک حقیقت پیدا کرد........
ادامه مطلب ...

اقنصاد

اقتصاد


 


مبانی اقتصاد اسلامی   ادامه مطلب ...

تحقیقات بازاریابی

                                                                    

                                                                        هدف :


 آنالیز بازار ، مشتریان ، رقبا، ارایه استراتژی های بازاریابی تولید فروش و تبلیغات، ارتباط با مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان، خریداران، مدیران بازاریابی و در کل عموم مردم......

  ادامه مطلب ...

رهبران بازار


خط مشی رهبری بازار|افزایش سهم بازار|مزیت رقابتی | خط مشی های رقابتی|تعیین جایگاه دربازار|اصول بازاریابی | خط مشی رهبری بازار|افزایش سهم بازار|سیاستهای بازاریابی|خط تولید محصول| برنامه بازاریابی|سهم بازار| افزایش کارآیی| توسعه محصولات| شرکتهای رهبر|هزینه های تولید | مزیت رقابتی|تعادل عرضه و تقاضای بازار|خط مشی های بازاریابی 

ادامه مطلب ...