بازاریابی

مفاهیم بازاریابی و ابعاد گوناگون آن

بازاریابی

مفاهیم بازاریابی و ابعاد گوناگون آن

رهبران بازار


خط مشی رهبری بازار|افزایش سهم بازار|مزیت رقابتی | خط مشی های رقابتی|تعیین جایگاه دربازار|اصول بازاریابی | خط مشی رهبری بازار|افزایش سهم بازار|سیاستهای بازاریابی|خط تولید محصول| برنامه بازاریابی|سهم بازار| افزایش کارآیی| توسعه محصولات| شرکتهای رهبر|هزینه های تولید | مزیت رقابتی|تعادل عرضه و تقاضای بازار|خط مشی های بازاریابی  

هر شرکت با توجه به منابع ، فرصتها، اهداف و جایگاه خود در صنعت باید یک خط مشی مناسب جهت حضور ورقابت در بازار اتخاذ کند.یک سیستم جمع آوری اطلاعات رقابتی باید از منابع خبری مناسبی نظیر فروشندگان مواد اولیه،کانالهای توزیع،موسسات تحقیقاتی و اتحادیه های صنفی اطلاعات لازم را گردآوری نموده تا با اتخاذ خط مشی های رقابتی مناسب در مقایسه با دیگران از یک مزیت خاص در بازار برخوردار شده و بتواند ضمن تصمیم گیری درست مدیران ،کمک قابل توجهی به رشد و بقای سیستم بنماید،لازم به ذکر است که هر شرکتی می تواند برای محصولات مختلف خود از خط مشی های متفاوتی برای رشد و بقای سیستم استفاده کرده و با توجه به جایگاه رقابتی دیگر شرکتها در بازار هدف،خط مشی های گوناگونی را به این منظور اتخاذ کند که عبارتند از:


- خط مشی رهبری بازار:

بر اساس این خط مشی، شرکت تلاش می کند هزینه های تولید و توزیع خود را به حد اقل رسانده تا از طریق کاهش قیمت و افزایش سهم بازار ، سیاستهای بازاریابی خود را جهت در اختیار گرفتن بیشترین سهم بازار اعمال نماید.

 

- خط مشی تمایز در بازار:

در این روش مدیران شرکت برآنند که خط تولید محصول و برنامه بازاریابی کاملا جداگانه ای را برای خود تدارک دیده و به نوعی تحت عنوان شرکتهای برتری طلب در طبقه رهبران صنعت مربوط به خود قرار گرفته و با رقبای خود به چالش برخیزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.